Klachtenprocedure

De psychologen die werkzaam zijn bij Visie doen hun uiterste best om de zorg te bieden die u nodig heeft. Wij hechten veel belang aan tevredenheid van onze cliënten en het leveren van kwalitatief goede behandelingen. Wij werken volgens de beroepscode van het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP). Hierin staan eisen, richtlijnen en gedragsregels waaraan het werk van een psycholoog moet voldoen. Deze zijn gebaseerd op principes als verantwoordelijkheid, integriteit, respect en deskundigheid. Het kan uiteraard voorkomen dat u ergens ontevreden over bent (of suggesties heeft voor verbetering). Bespreekt u uw klacht dan in eerste instantie met uw behandelend psycholoog. Samen kan er gekeken worden naar een passende oplossing van het probleem. Mocht het niet lukken om er met uw behandelaar uit te komen dan kan samen met een van de praktijkhouders gekeken worden in hoeverre zij u van dienst kunnen zijn. Zij kunnen u ook, indien nodig, informeren over welke andere stappen u kunt nemen (contactpersoon hiervoor is Anda van Zeist).